dinsdag 6 december 2011

Ik en de rovers - Siri Kolu

Tijdens een autorit naar oma wordt Roos ontvoerd door de familie Rover. Meestal stelen de Rovers alleen maar voedsel en dingen die ze toevallig nodig hebben. Maar dit keer wil hoofdman Razende Karel een vriendinnetje voor zijn kinderen. Na een poosje begint Roos het knettergekke leven bij de Rovers leuk te vinden. Maar Roos' vader is naar haar op zoek en Roos zal moeten kiezen…

Denk ook eens na over de volgende vragen :

  • Dit is een knettergek verhaal boordevol fantasie.Heb je het graag gelezen en zou je het aan iedereen aanraden of vind je het nogal overdreven?
  • Is Roos een geloofwaardig personage? Waarom of waarom niet?
  • Wat vind je van de kaft? Vind je ze mooi? Is ze uitnodigend voor iemand van jouw leeftijd of lijkt het eerder een boek voor jongere kinderen?
  • Wat was er speciaal aan de titels van de hoofdstukjes? Vind je dit storend of juist origineel?
  • Wat is jouw lievelingssnoep?

6 opmerkingen:

  1. simon (destelbergen)22 november 2012 om 19:42

    superleuk boek een heel spanend leuk dat ze in plaats van juwelen te stelen doen ze het met snoep.een superkoolmet die werpmessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eline Vlaeminck (Sportbasisschool Heusden)9 december 2012 om 18:18

    Vind het een saai boek. Er gebeurt niet echt iets. Heb een groot deel gelezen, maar ben uiteindelijk gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb het graag gelezen en ik raad het iedereen aan. ik wil het snoep graag houden!!!
    :D :D :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk boek. ik beveel het aan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Siebe (Sportbasisschool Heusden)17 februari 2013 om 17:32

    Ik vind het een superleuk boek. Er gebeuren veel leuke dingen in.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Seppe (Destelbergen)26 februari 2013 om 17:59

    Ik vind het zoals de meeste onder jullie een keileuk boek , Eline Vlaeminck , ik ben het niet met jou eens ! in het begin vond ik het ook een beetje saai maar je moet gewoon doorlezen .

    BeantwoordenVerwijderen